fredag 7 augusti 2009

Slabbvänlig köksbänk har inhandlats (Nisse)

Genom att den blivande förstfödde sparkade satan - det var boom-chicha-boom av rang - när vi besökte den eldehärjade tilltänkta familjelägenheten har den lille knatten (han eller hon är fortfarande oklart) som går under arbetsnamnet "Elvis" låtit oss förstå att överst på önskelistan står brandsanering, ommålning, golvslipning, köksrenovering etc. Så att "the choosen one" slipper växa upp i en bunker till evakueringslägenhet. Om än inredd med Ingvar Kamperads senaste möbellinje för den som vill köpa det absolut billagaste som IKEA erbjuder - fyndhörnan inkluderat - vilket man vill om man heter länsförsäkringar och ska "inreda" en evakueringslägenhet.

Så istället för att ägna tid åt barnvagnar, bilbarnstolar, barnsängar etc så har det varit fullt drag att beställa kök och bänkskivor denna vecka. Idag på förmiddagen lades den sista beställningen. Det blir en bänkskiva i slabbvänligt laminat som pappa delvis själv växt upp med, det klassiska funksimönstret virrvarr. Vad vi ska söla tillsammans jag och mitt barn, det ska bli kul.

Sådan far sådan son/dotter. Är rädd att likheterna inte stoppar där för enligt utsago ska jag ha varit "nyfiket vild" i jakt på livet under mina första levnadsår. Så pass att en liten hjälm ska ha införskaffats för att min säkerhet skulle kunna garanteras. Att dömma av sparkfrekvensen skulle det inte förvåna mig om Elvis kommer kräva ngt liknande. Men bara lille mesias nedkomst går bra så lovar jag att du kommer att få vara hur vild som helst. För så länge du sparkar, skriker, skiter eller kryper omkring i hjälm så finns du.

Har idag äntligen haft tid at kolla upp lite olika spår vad gäller barnvagnar, kan lugnt säga att det är en djungel, en djungel som reduceras kraftigt över att vår blivande hiss har ett djup på 105 cm. Har sållat ut ett par finalister som möter kriterierna samt vad roligare är har jag under mitt letande på nätet surfat över leksaken "kiss och bajs". Den verkar kul.

Vi ska söla och leka med leksaken kiss och bajs tillsammans. Vi ska bli bästisar mitt barn och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar