onsdag 12 augusti 2009

Broderpappa testar - bilbarnstol: (Nisse)

Har anslutit till min bror, tillika blivande faderskollega och initierad broderpappa skribent. I går avverkades de 533,4 km mellan Stockholm och Karlshamn i ett lagligt huj. Ett gyllene tillfälle att testa bilbarnstol. Inhandlade nämligen även en sådan här om dagen. Upphetsningen över ”Angelcare nappy disposal system” tog dock över varför jag missade att redogöra om det här på bloggen.

I sann Sverker Olofsson anda monterade jag stolen och spände motvilligt på testpiloten ”Kenyanen” för färd söderut. Stolen var lätt att montera och klarade med bravur körelement så som bla omkörning, kraftig inbromsning och axning. Sverker inom mig smälte. Det kan inte bli annat än toppbetyg. Även Kenyan verkade nöjd. Det finns dock bättringspotential. Till näst tripp ska jag lägga en ihoprullad filt under stolens ena ände så att den lilla passageraren kommer att få en lite skönare och mer bakåtlutad position än vad Kenyanen fick känna på, tur att det finns testpiloter.

Kan varmt rekommendera denna bilbarnstol av märket Akta Greco, en ”klick-in-klick-ur-modell” så att man slipper väcka sin knatte när han/hon ömt ska lyftas in eller ut från bilen. Fick den själv rekommenderad av en blivande pappakollega och för 995 pix så ska den kunna vara din. Om man köper den hos Babyproffsen så får man dessutom sälja tillbaka den för halva priset när den lille har vuxit ut den. Respekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar